Firmele de asigurari

Ma intreb, de cand am primit vestea, de ce mai stau in Romania. Inca nu gasesc un raspuns, un alt raspuns decat ca aici o am pe mama mea, pe sora mea si pe toti cei dragi. Inca.

Pe scurt, lucrurile stau asa: acum 2 ani sotul meu pleca spre Iasi, sa dea un examen. El la volan, un var in dreapta lui. Pe o portiune de drum au prins o ceata foarte deasa, au incetinit, dar s-au trezit ca un mare TIR, de pe celalalt sens de mers, intra direct in ei. Sotul meu a ajuns la spital, a avut multiple fracturi craniene, viata i-a atarnat de un fir de ata. Varul a scapat cu viata, cu contuzii toracice. Masina n-a mai putut fi recuperata/reparata. Dauna totala.

Dupa multe luni in care a fost nevoie ca Politia sa-si definitiveze dosarul si sa-l trimita in instanta, a inceput un proces penal. La aproape doi ani de zile, instanta de pe raza unde a avut loc accidentul a dat o sentinta, respectiv o suma de bani pe care ar fi trebuit sa ne-o plateasca, ca si daune morale si materiale, firmele de asigurari ale firmei TIR-ului (in numar de doua, una pentru capul tractor, alta pentru remorca).

Aici incepe circul din Romania zilelor noastre. Sentinta a fost atacata de aceste doua firme (nu stiu  cat de relevant e numele lor, caci banuiesc eu ca toate procedeaza la fel) prin recurs la Curtea de apel. Aici, intr-o singura sedinta de judecata, judecatoarea le-a admis recursul. Daunele pe care ar fi trebuit sa ni le plateasca au fost reduse la mai putin de jumatate, practic au fost reduse la 40% din valoarea aprobata de prima instanta. Hotararea e definitiva, deci nu se mai poate face nimic.

Cu alte cuvinte, daca e sa fiu cat se poate de intelegatoare, draguta si ingaduitoare, trebuie sa admit ca da, judecatoarei i-a pasat mai mult de bunastarea materiala a firmelor de asigurari, decat de repararea unui prejudiciu moral si material al unor oameni simpli.

Trebuie sa admir judecata si grija acestor instante de la Curtea de apel  pentru prosperitatea firmelor, nu-i asa, care dupa ce isi vor plati impozitele, vor ajuta la cresterea bunastarii tarii, a pensionarilor, profesorilor, asistatilor social si bolnavilor. Nu?

Adica, daca ne admiteau noua suma ceruta, cine stie ce am fi putut face cu ea, am fi cheltuit-o aiurea, prin alte tari si Romania nu s-ar fi ales cu nimic din asta, nu?

Traiasca Curtea de apel si judecatorii din ea, cu judecata dreapta si patriotica, care lupta pentru bunastarea neamului romanesc si pentru atingerea unor noi culmi de progres si civilizatie, ca doar nu cred ca au avut alte interese cand au dat o asemenea sentinta, nu?

HUOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOOO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Niciun comentariu: