Greu, domn'e, foarte greu

Laura, da, mai sunt pe pozitii, dar simt ca ma cam ia gaia.
Depresia se instaleaza totusi, chiar daca cu pasi timizi.
Am ajuns sa nu mai suport casa, gradina, cainele, pe mine. Nu imi mai vine sa fac nimic, zac in pat cat pot de mult. Sambata am plans o jumatate de zi, cu strigaturi. Persenul forte pe care mi l-am cumparat nu-si face efectul decat de la 2 tablete o data. Le mananc ca pe bomboane.
Somnul imi este destul de tulburat. Daca reusesc sa adorm la o ora rezonabila, ma trezesc in toiul noptii si ma uit pe pereti. Daca nu adorm decat in toiul noptii, dimineata as mai dormi, dar nu mai este loc. E ca naiba.
Sa fiu bine inteleasa, la nivel mental stiu ca e o prostie sa fiu atat de trista. Cand plangeam, ma intrebam incontinuu de ce plang. Nu am motive reale, nu am dreptul sa ma plang de nimic, sunt oameni aflati cu adevarat in suferinta, eu n-am patit nimic grav, nu-mi lipseste aproape nimic, cel putin nu esential, sunt o rasfatata si o nerecunoscatoare. Stiu. Ceea ce "ma apuca", insa, este de undeva din interior, vine brusc la suprafata si ma copleseste pur si simplu. Nu pot sa ii fac fata. E atat de negru si de apasator, atat de greu, incat ma doboara.

3 comentarii:

ba_laura spunea...

hai ca schimb placa: n-o mai zic pe aia cu "bea apa" (oricum is convinsa ca n-o faci), ci pe aia cu "iesi afara!".
nu in gradina, daca te enerveaza gradina, nu cu cainele daca-ti vine sa-l ucizi de cate ori casca botul sa latre, nu cu masina, nu cu companion si nu acolo unde ai mai fost si nu ti-a placut.
ia-te nebuna si umbla pe strazi, prin parcuri, pe unde vrea muschiul tau, in ritmul care ti-l impui tu ... pana cand simti ca ai obosit si ca vrei acasa, nu sa te tuflesti in pat si sa te uiti urat la pereti, ci ca sa te odihnesti, pentru ca te dor toate cele.
cea mai mare porcarie pe care ti-o poti face tu tie este sa stai in pat si sa bagi in tine buline antidepresive. daca nu se poate altfel mai bine apuca-te iar de fumat, e o dependenta muult mai nevinovata decat cea de antidepresive!
sa-ncercam un pic de organizare. depresia te ataca pe trei cai (nu rade, am avut pe langa casa depresivi, asa ca a trebuit sa ma informez): tristete, lentoare mentala si sfarseala fizica (fa-te ca nu observi "acuratetea" termenilor medicali).
stiu din surse sigure ca daca-i spui unuia care cocheteaza cu depresia "viata e frumoasa, bucura-te de ea!" risti sa te scuipe-n-tre ochi, ca prea tare l-ai enervat. asa ca nu pun placa asta. stii tu foarte bine cum e cu bucuriile marunte, iar cum pofta vine mancand, chiar daca nu-ti vine, apuca-te si fa ce-ti place, sau ce ti-a facut placere odinioara, sau ...
dar mai mult decat orice iesi afara si misca-te, povestea aia cu melatonina chiar functioneaza, am verificat si razverificat pe propria mea piele, e adevarat: miscarea in aer liber chiar face minuni!

Anonim spunea...

Puterea de a depasi momentul sta in tina!Cauta acele activitati de te faceau fericita, mergi pe strada si vezi cate lucruri frumoase au aparut de cand nu ai mai avut timp sa te uiti dupa ele, cate schimbari s-au produs si nu ai avut timp sa le observi. esti o fire puternica si nu e momentul sa te lasi coplesita. Cat despres casa incearca sa faci mici schimbari, sa para o alta casa care sa te primeasca asa cum esti acum, un om fara viciu,pune un buchet mare de flori la intrare sa stii ca acele frumuseti te asteapta si-ti dau putere atunci cand pleci. Am incredere in tine!

cristina spunea...

cine, cine are incredere in mine?